Ebastabiilsust ja teadmatust on endiselt maailmas palju. Muret tekitavad jätkuvalt tõusuteel olevad energiahinnad, logistilised väljakutsed ja streigid nii paberitööstuses kui transpordivaldkonnas.  Paratamatult ei jää sellest kõigest mõjutamata ka trükitööstus. Oma mõtteid sügisestest suundadest trükinduses jagavad meie ostujuht Rauno Võsu ja Eesti Trüki- ja Pakenditööstuse Liidu tegevjuht Katre Savi.

Materjalide tarneprobleemidega oleme silmitsi seisnud juba ligi kaks aastat, seega on kõigil olnud aega uudsetes tingimustes navigeerida. Rauno Võsu näeb, et sügise tulek ja trükinduse kõrghooaja algus süvendab materjalide tarneprobleeme veelgi. “Kprindis teeme igapäevaselt partneritega koostööd selle nimel,  et välja töötada efektiivsemaid ja mitmekülgsemaid logistilisi lahendusi. Senisest enam rakendadame ka proaktiivset materjali sisseostu taktikat, et tagada klientide soovid ja rahulolu. Kui traditsiooniliselt oleme paberit ja kartongi tellinud projektipõhiselt, siis nüüd on klientidele sobivate tarnetingimuste pakkumiseks vajalik näiteks teatud materjalide laos hoidmine.”

Ka Katre Savi sõnul on materjalide hind ja kättesaadavus on jätkuvalt kõige kriitilisem komponent tootmise toimeahelas. Lisaks paneb trükikodasid proovile tõusev energiahind ja üleüldine kallinemine, mis mõjutab toote lõpphinda ja ettevõtete võimekust püsida keerulistes oludes jätkuvalt konkurentsivõimeline. “Kui igas kriisis on võitjaid ja kaotajaid, siis praeguse kriisiaja võitja on uuenduslikkus,” ütleb Kare Savi, “vaja on mõelda ja tegutseda teistmoodi, et kindlustada oma ettevõttele tootmiseks vajalik paber. Tuleb olla loov hinnastamises, sest kõik sisendhinnad on pidevas muutumises. Oluline on müüa uutele turgudele, luua uusi ärimudeleid, investeerida uutesse seadmetesse, et tõsta tootlikkust ja olla ressursitõhusam. Uut moodi lähenemist on vaja ettevõtte igas tegevuses ja otsuses!”

Rauno Võsu lisab, et aina olulisem on ka tihe koostöö klientidega tootmise ja sisseostu planeerimise osas.  Selleks, et õnnestuks tarnida klientidele soovitud tooteid õigel ajal, peab varuma piisavalt aega planeerimiseks, olema paindlik ja proaktiivne lahenduste otsimisel. Võidab see, kes suudab planeerida mitu kuud ette, kuid samas olla takistuste tekkimisel paindlik ja võimeline plaane kiiresti ümber tegema.

Samamoodi läheb sügisele vastu ka Eesti Trüki- ja Pakenditööstuse Liit, tehes asju uut moodi. Kesksel kohal on ikka suhtlemine Eestis ja rahvusvaheliselt, uue teadmise ja info kätte toomine liikmetele ning suhtevõrgustiku loomine eksportturgudel tegutsemiseks, kuid püütakse leida uusi viise, kuidas üheskoos liikmesettevõtetega olla edukad ja luua uut väärtust.

Kprindis soovime klientidele südamele panna, et kui Teil on tulemas uusi ja põnevaid projekte, siis palun andke meile juba varakult teada, et saaksime koos selleks paremini valmis olla.